Skip to main content
Skip table of contents

Teams: bruker blir meldt inn i gruppe i Azure, men finnes ikke i tilknyttet team

Av og til oppleves det som at brukere mangler i Teams, selv om tilhørende gruppe er opprettet i Azure / Office 365.

 

Når Teams blir opprettet via Azure-integrasjonen i eAdm (og godt mulig via eFeide / SDS), tar det ofte litt tid før bruker faktisk blir medlem i teamet.

Det betyr IKKE at integrasjonen har feilet, så lenge brukeren er meldt inn i Azure-gruppen.

 

Synk av medlemmer mellom gruppe og team er en asynkron prosess hos Microsoft.
Microsoft skriver at det kan ta 24 timer eller mer for at endringer i medlemskap synkes til teamet, OG det kreves at et teammedlem er aktiv på Teams på PC for at synken skal starte

Den offisielle forklaringen fra Microsoft er her:

https://docs.microsoft.com/en-us/graph/teams-create-group-and-team

Add or manage members

To add members after a team is created, you use the add member operation. We recommend adding a 1 second delay between add operations. Note the following with respect to membership changes:

  1. Membership changes made to Microsoft 365 groups sync to Teams via a background sync mechanism that typically takes 24 hours (or more in some cases).

  2. The background process is triggered only if one or more users in the team (owner or member) is active in the Teams desktop client. Launching the Teams application and/or having it running constitutes activity — a user doesn't need to visit the team that is being modified specifically.

     Note

    The Teams mobile clients don't trigger the membership sync. At least one user should be on the desktop client to that ensure this background process goes smoothly.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.