Feilsøking av feil hovedstillinger fra Visma Enterprise HRM
Noen brukere kan oppleve problemer med hovedstillingen sin etter en intern jobbendring. Profilen deres kan vise feil stilling, eller kontoen kan bli helt deaktivert. Dette kan oppstå selv om brukergrensesnittet i Visma Enterprise HRM viser riktig, aktiv stilling.
Årsak
I noen tilfeller oppdaterer ikke Visma automatisk en brukers hovedposisjon i den underliggende datakilden. Dataene som hentes av eAdm for importen, stemmer ikke overens med informasjonen som vises i Visma-brukergrensesnittet. Denne uoverensstemmelsen fører til at feil data vises i brukerens profil.
Løsning
For å løse dette må du konfigurere en standardrapport i Visma Enterprise for å synkronisere hovedposisjonsdataene før den daglige importen kjøres.
I Visma Enterprise setter du opp standardrapporten "Oppdater hovedstilling". For instruksjoner om hvordan du setter opp denne rapporten, se Visma-artikkelen:Visma Enterprise | Automatisk-angitt-hovedstilling
Planlegg at denne rapporten skal kjøres automatisk hver dag.
Sørg for at rapporten er planlagt til å kjøre etter midnatt, men før den daglige eAdm-importen begynner.
Denne prosedyren sikrer at alle posisjonsendringer som trer i kraft den aktuelle dagen, blir korrekt oppdatert i datakilden som eAdm bruker.