Hopp til hovedinnhold
Hopp over innholdsfortegnelsen

Konfigurere lederreferansen for AD/Azure AD

Du kan konfigurere en eksportmal for å oppdatere hver brukers leder attributtet i Active Directory eller Azure AD. Dette oppretter en objektreferanse til brukerens nærmeste overordnede, basert på data fra HR-systemet.


Konfigurasjon

  1. Naviger til eksportmalen for aktive brukere.

  2. Finn og åpne den relevante synkroniseringsmalen for AD eller Azure AD.

  3. Sjekk om det finnes en tilordning for målattributtet leder allerede eksisterer.

  4. Hvis det ikke finnes noen tilordning, klikker du på Rediger og deretter Legg til ny tilordning.


Mapping av konfigurasjon

For å opprette referansen må du tilordne lederens unike identifikator fra kildesystemet til leder attributtet i målsystemet. Dette krever en spesifikk transformasjon for å slå opp i managerens brukerobjekt.

Angi følgende verdier i den nye tilordningen:

  • Målattributt (Mål): leder

  • Transformasjon/oppslag: Bruker.leder

  • Kilde (Kilde): Velg kildeattributtet som inneholder lederens ID.

  • Fremmednøkkel (Fjernnøkkel): Leder

Eksempel 1: Bruk av Visma

Hvis kildesystemet ditt er Visma, kan lederens ID være lagret i BrukerID attributt.

  • Målattributt: leder

  • Transformasjon/oppslag: Bruker.leder

  • Kilde: BrukerID

  • Fremmed nøkkel: Leder

Eksempel 2: Bruk av Agresso/Unit4 ERP

Hvis kildesystemet ditt er Agresso, kan lederens ID være lagret i AnsattNummer attributt.

  • Målattributt: leder

  • Transformasjon/oppslag: Bruker.leder

  • Kilde: AnsattNummer

  • Fremmed nøkkel: Leder


Oppdatering av eksisterende brukere

Etter at den nye tilordningen er lagret, oppdateres administratorattributtet for brukere under påfølgende synkroniseringssykluser.

Advarsel: Hvis du vil bruke denne endringen med tilbakevirkende kraft på alle eksisterende brukere, må du utløse en ny eksport manuelt. Dette gjør du ved å klikke på "Play" -knappen for synkroniseringsmalen.

JavaScript-feil oppdaget

Vær oppmerksom på at disse feilene kan avhenge av nettleseroppsettet ditt.

If this problem persists, please contact our support.