Hopp til hovedinnhold
Hopp over innholdsfortegnelsen

Feilsøking: Bruker lagt til i Azure-gruppe, men vises ikke i Microsoft Teams

Denne artikkelen forklarer et vanlig problem der en bruker er korrekt lagt til i en Microsoft 365-gruppe gjennom en integrasjon, men ennå ikke vises som medlem i det tilknyttede Microsoft Teamet.


Symptom

En bruker har blitt lagt til i en Microsoft 365-gruppe via eAdm eller eFeide. Du kan se brukeren som medlem av gruppen i Azure-portalen, men vedkommende er ikke synlig i det tilsvarende teamet og har ikke tilgang til ressursene i det.


Forklaring: En forsinkelse er normalt

Dette er forventet oppførsel og tyder ikke på en integrasjonsfeil.

Synkroniseringen av medlemmer fra en Microsoft 365-gruppe til det tilknyttede teamet er en asynkron bakgrunnsprosess som i sin helhet administreres av Microsoft. Når en bruker legges til i gruppen, går det ofte en stund før vedkommende blir medlem av selve teamet.


Microsofts offisielle synkroniseringsprosess

Ifølge Microsofts offisielle dokumentasjon er det to hovedkrav til medlemssynkroniseringsprosessen:

  • Tidsforsinkelse: Det kan ta 24 timer eller mer før medlemsendringer i en Microsoft 365-gruppe synkroniseres med teamet.

  • Krav til aktivitet: Bakgrunnssynkroniseringsprosessen utløses bare hvis minst én bruker i teamet (enten en eier eller et medlem) er aktiv på Teams-skrivebordsklienten. Bare det at applikasjonen kjører, regnes som aktivitet; brukeren trenger ikke å navigere til det spesifikke teamet som skal oppdateres.

Merk: Teams-mobilklientene utløser ikke medlemssynkroniseringen. For å sikre at prosessen kjører, må minst én bruker fra teamet bruke skrivebords- eller nettklienten.

JavaScript-feil oppdaget

Vær oppmerksom på at disse feilene kan avhenge av nettleseroppsettet ditt.

Hvis problemet vedvarer, vennligst kontakt vår support.