Bruke kommentarfeltet for tillatelser
Når du manuelt tildeler en tillatelse til en bruker, er det nyttig å dokumentere årsaken til tildelingen. Systemet har et eget kommentarfelt for hver tillatelse for dette formålet.
En kommentar kan for eksempel forklare hvorfor en bruker har tilgang til et bestemt system, for eksempel en pasientjournal.
Hvem kan redigere og se kommentarer?
Tilgangsnivået for kommentarer er enkelt:
Redigering: Kommentaren kan redigeres av alle administratorer som har myndighet til å legge til eller fjerne tillatelsen for brukeren.
Visning: Kommentaren er synlig for alle som kan se, endre eller slette brukerens tillatelser. Dette inkluderer brukeren selv.
Bruke kommentaren i meldingsflyten
Du kan dynamisk inkludere tillatelseskommentaren i automatiserte meldingsflyter.
Dette gjør du ved å sette inn følgende variabel i meldingsmalen din:
[OBJECTPERMISSION; Comment; SystemRoleId; <ID of the permission>]
Merk: Husk å bytte ut <ID of the permission>
med den faktiske ID-en til tillatelsen du vil referere til.