Hopp til hovedinnhold
Hopp over innholdsfortegnelsen

Hvordan feilsøke feil ved brukerimport

Når en import av HR-data mislykkes for enkelte brukere, kan du finne detaljer om årsaken i importloggen. Denne veiledningen forklarer hvordan du finner og tolker disse feilmeldingene for å løse importproblemer.

Brukere som ikke kan importeres på grunn av datafeil, markeres i importhistorikken.


Steg-for-steg-veiledning

  1. Gå til Synkronisering > Importer historikk.

  2. Klikk på den siste importjobben for å se detaljene om den. Se etter feltet "Nye kontoer som mislyktes".

  3. Klikk på filterikonet ved siden av "Nye kontoer som mislyktes" for å se bare loggoppføringene som er relatert til feilene.

    1. Velg Importlogg-fanen for å se de spesifikke feilmeldingene.

  4. Les feilmeldingen for å forstå årsaken.

    • Merk: I eksempelet nedenfor indikerer feilmeldingen at en datoverdi ligger utenfor det akseptable området (f.eks. før 1.1.1753 eller etter 31.12.9999). Dette skyldes ofte en skrivefeil i HR-kildesystemet.

    1. Identifiser den berørte brukeren. Feilmeldingen inneholder ofte en unik identifikator, for eksempel et ansattnummer (ansattnummer), i parentes. Legg merke til dette tallet.

  5. Last ned den opprinnelige importfilen, og søk etter ansattnummeret for å finne den fullstendige dataposten for brukeren. På denne måten kan du bekrefte de feilaktige dataene.

    CODE
    XML
    CODE
    <company>
        <companyId>1</companyId>
        <companyName>...</companyName>
        <organizationNumber>...</organizationNumber>
    </company>
    <employeeId>9999</employeeId>
    <employmentPercentage>0.0</employmentPercentage>
    <lastChangedDate>2023-04-13T12:35:39</lastChangedDate>
    <lastDayOfEmployment>0203-05-01</lastDayOfEmployment>
  6. Kontakt HR-avdelingen (eller administratoren av kildesystemet) med ansattnummeret og de feilaktige dataene. De må rette opp informasjonen i kildesystemet før neste import kan gjennomføres.

JavaScript-feil oppdaget

Vær oppmerksom på at disse feilene kan avhenge av nettleseroppsettet ditt.

Hvis problemet vedvarer, vennligst kontakt vår support.