Hopp til hovedinnhold
Hopp over innholdsfortegnelsen

Feilsøking av en synkroniseringssyklus som har mislyktes

Synkroniseringsprosessen kan noen ganger stoppe eller mislykkes av ulike årsaker. Denne artikkelen beskriver vanlige årsaker til at synkroniseringen mislykkes, og hvilke tiltak du som administrator kan iverksette for å løse problemet og starte prosessen på nytt.


Forstå synkroniseringsstatusen

Synkroniseringssyklus-visningen viser status for hvert trinn i prosessen. Se etter disse ikonene for å forstå den nåværende statusen:

  • Grønn hake: Synkroniseringstrinnet er fullført.

  • Røde Kors: Trinnet har mislyktes med en feil.

  • Roterende sirkel: Trinnet pågår for øyeblikket eller står i kø for å kjøres neste gang.

I eksempelet nedenfor er Import Hierarchy trinnet er fullført, og syklusen venter på å starte Synchronization trinn.


Feilsøking etter synkroniseringstrinn

Tabellen nedenfor beskriver hvert trinn i synkroniseringssyklusen og viser hva du kan gjøre hvis et trinn mislykkes eller ikke starter.

Synkroniseringstrinn

Beskrivelse

Mulige tiltak

Importer HR

eAdm henter medarbeiderdata fra HRM-systemet ditt.

  • Hvis mislykket: Kontakt kundestøtte.

  • Hvis en ny syklus ikke starter (alle trinn vises som fullført): Kjør eAdm-synkroniseringsskriptet fra Oppgaveplanlegging på serveren der klienten er installert. Hvis synkroniseringen ikke starter, må du se etter feil i Hendelsesliste og c:/eadm/logg filer før du kontakter kundestøtte.

Import HR Future

eAdm henter data for ansatte med en fremtidig startdato fra HRM-systemet ditt.

  • Hvis det mislykkes: Du kan ikke løse dette selv. Ta kontakt med Identums kundestøtte for å få hjelp.

Importhierarki

eAdm henter organisasjonsstrukturen fra HRM-systemet ditt.

  • Hvis den ikke starter: Kjør eAdm-synkroniseringsskriptet fra Oppgaveplanleggeren, og se etter feil i Hendelsesliste og c:/eadm/logg filer. Kontakt kundestøtte hvis du ikke finner en løsning.

  • Hvis den har krasjet med en feil: Kontakt kundestøtte.

Importer AD

eAdm henter data om eksisterende brukerkontoer fra den lokale Active Directory.

Hvis den ikke starter:<br> • Run the eAdm sync script from the Task Scheduler and check for errors in the Event Viewer and c:/eadm/logg files. Contact support if you cannot find a solution.<br><br>Hvis den har krasjet med en feil:<br> • Contact support.

Synkronisering

eAdm behandler alle innkommende endringer, bruker regler og tildeler tillatelser.

  • Hvis stoppet med en sikkerhetsterskelfeil: Dette betyr at importen ble stoppet preventivt på grunn av for mange endringer.

  • Hvis den ikke har startet etter forrige trinn: Kjør eAdm-synkroniseringsskriptet og se etter feil i Hendelsesliste og c:/eadm/logg filer. Kontakt kundestøtte om nødvendig.

  • Hvis den har startet, men aldri fullføres: Kontakt kundestøtte.

  • Hvis stoppet med en annen feilmelding: Kontakt kundestøtte.

Eksporter AD

eAdm overfører de behandlede dataene til den lokale Active Directory.

Hvis mislykket: Kjør eAdm-synkroniseringsskriptet og se etter feil i Hendelsesliste og c:/eadm/logg filer. Kontakt kundestøtte hvis du ikke finner en løsning.

Importer AD-resultater

eAdm mottar tilbakemelding fra den lokale klienten etter at Export AD trinnet er fullført. En feil her indikerer ofte at noe gikk galt under dataoverføringen til det lokale AD-et.

Hvis mislykket: Sjekk loggfilene i c:/eadm/logg og ta kontakt med Identum support.

Andre integrasjoner

Dette inkluderer eksporttrinn til andre konfigurerte målsystemer (f.eks. Export Azure, Export eFeide).

  • Hvis den ikke starter: Kjør eAdm-synkroniseringsskriptet og se etter feil i Hendelsesliste og c:/eadm/logg filer. Kontakt kundestøtte hvis du ikke finner en løsning.

  • Hvis den har krasjet med en feil: Kontakt kundestøtte.

JavaScript-feil oppdaget

Vær oppmerksom på at disse feilene kan avhenge av nettleseroppsettet ditt.

Hvis problemet vedvarer, vennligst kontakt vår support.