Zisson Interact
Dette dokumentet beskriver alternativene for å integrere eADM med kontaktsenterløsningen Zisson Interact.
Oversikt
Zisson Interact er en skybasert, omnikanal kontaktsenterplattform. Den tilbyr fleksible løsninger for håndtering av kundehenvendelser fra ulike kanaler, inkludert telefon, nettprat, e-post, chatbots, sosiale medier og SMS.
Det finnes to primære metoder for å administrere flyten av brukerdata inn i Zisson.
Alternativer for integrering
Alternativ 1: Enveis CSV-eksport
Det første alternativet er enveis eksport av brukerdata fra eADM til Zisson ved hjelp av en CSV-fil.
Alternativ 2: Azure AD-synkronisering (anbefalt)
Det andre og sterkt anbefalte alternativet er å bruke Zissons opprinnelige toveisintegrasjon med Azure AD.
I dette scenariet er eADM rolle å administrere og klargjøre brukerdataene og attributtene på brukerprofilene i Azure AD. Dette sikrer at brukerdataene alltid er korrekte, og det gjør det mulig for Zissons synkroniseringstjeneste å filtrere og importere kun de tiltenkte brukerne til kontaktsenterløsningen.
Ekstern dokumentasjon
Zisson tilbyr egen dokumentasjon for oppsett og konfigurering av Azure AD-integrasjonen.
For å sette opp synkroniseringen: For detaljer om hvordan du konfigurerer Azure AD-synkroniseringen, se Zissons veiledning: https://www.google.com/search?q=https://faq.socialboards.com/zissonas/category/1246/Integrations/topic/6635/0365-Syncronisation
For filtrering av brukere og kontakter: For informasjon om hvordan Zisson filtrerer kontakter og grupper som ikke skal synkroniseres, se:https://www.google.com/search?q=https://faq.socialboards.com/zissonas/category/1246/Integrations/topic/6621/Azure0365-contacts