Skip to main content
Skip table of contents

Ny og oppgradert lokal klient for eADM

En av de tidligere svakhetene i eADM har vært at man måtte gå inn på den lokale klienten i Active Directory for å utføre en full synkronisering utenom de faste kjøretidspunktene. Altså en full synkronisering der oppdaterte data blir hentet fra kildesystemet, noe som kunne være tidkrevende og upraktisk.

Videre har kommunikasjonen mellom den lokale klienten og Active Directory blitt logget og lagret lokalt. Dette har innimellom ført til frustrasjon for administratorer og vår brukerstøtte, spesielt når de må feilsøke problemer. I slike tilfeller har de vært nødt til å be om lokal tilgang for å få tak i loggfilene, noe som kan være en tungvint prosess.

I tillegg har oppsettet for lokal klient vært via en lokal konfigurasjonsfil. Denne har også  inneholdt API-nøkler, som naturligvis var kryptert, for enkelte HRM-systemer som Simployer og Visma Enterprise. Denne løsningen gjorde nøklene både vanskelige å administrere og mer utsatt enn ønskelig. Den lokale konfigurasjonen har også gjort det mer utfordrende for brukerstøtte å få en fullstendig oversikt over hele oppsettet, spesielt når de skal feilsøke problemer som for eksempel manglende AD-kontoer. 

 Alt dette er nå løst! Med den nye eADM-klienten er alt dette flyttet inn i eADM sitt brukergrensesnitt, og gjort systemet enklere å drifte og feilsøke både for kunde og vår brukerstøtte.  

Oppsummert:

  • Alle innstillinger er flyttet fra den lokale konfigurasjonsfilen og opp til eADM.

  • En kan nå kjøre full synkronisering fra eADM-grensesnittet.

  • Loggfilene fra lokal AD er nå tilgjengelig i brukergrensesnittet i eADM

Klikk her for å bestille oppgradering til ny klient

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.