Skip to main content
Skip table of contents

Hvordan endre avsender i meldingsmaler?

La oss være helt ærlig nå, det er neppe mange av de ansatte i din organisasjon som har hørt om Identum. Det kan derfor være en kilde til usikkerhet når de får mystiske eposter fra noreply@identum.no. Heldigvis kan du endre avsenderadresse til det du selv ønsker.

📘 Slik gjør du

  1. Send en epost til support@identum.no. Beskrive hvilke(n) epostadresse(r) du ønsker å sende fra og om den skal være standard avsenderadresse for nye meldingsmaler.

  2. Du vil deretter få en epost fra SendGrid. Legg inn nye data i din DNS-konfigurasjon i tråd med instruksjonene i eposten. Trykk “I’m Done” på lenken i eposten.

    image-20240102-102853.png
  3. Meld tilbake til support når dette er utført - Identum må godkjenne i SendGrids portal!

  4. Legg inn IP-adresse 159.183.217.205 i whitelist i spamfilteret ditt. Tanken er at dette skal skal bedre leveranse av eposter, gjøre det lettere for dere å legge inn unntak i spamfilter og unngå at epost blir filtrert av diverse sperrelister. Denne IP-adressen blir kun brukt av Identum.

  5. Endre avsenderadresse i eksisterende meldingsmaler.

  6. Klapp deg selv på skulderen og gå for en velfortjent kopp kaffe!

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.